Oikeastaan yllä oleva marraskuinen kuva kuvaa hyvin ajatuksiani tällä hetkellä. Tähän saakka 39- vuotiasta elämääni olen halunnut nähdä asiat kauniimipina kuin ne ovat. Olen ollut aina hyvin iloinen ja optimistinen ihminen. Viime vuosina mieleeni on hiipinyt ajatus. Kaikki on nähty. Oli aika jolloin mikään ei tuntunut enää miltään. Neljänkympin kriisi? Ehkä sitäkin. Etsin vastauksia Henkisestä kirjallisuudesta, positiivisesta psykologiasta, ruokavaliosta ja joogasta. Viime syksynä, yli vuosi sitten, syliini tipahti kirjastossa Sanna Suutarin kirja "Maailman lyhin matka". Tästä koen uuden matkani alkaneen. Kirjan lukeminen oli alusta saakka vaikeaa. Jokin tässä nuoressa, herkän oloisessa naisessa herätti luottamuksen tunteen. Tämä ihminen puhuu totta! Samalla jouduin arvioimaan omia uskomuksiani ja hienoa henkistä järjestelmääni, jonka olin itselleni luonut. Hävettää myöntää, mutta kuvittelin, että olen jotenkin edistynyt. Olen edellä muita! olen parempi, aidompi, hyväsydämisempi. Yök mitä roskaa!

Tästä alkoi uusi kriisi, joka jatkuu edelleen. En ole löytänyt mitään. Minulla ei ole mitään opetettavaa kenellekään. Harjoittelen päivä päivältä romuttamaan hienosti luomiani uskomuksiani ja näkemään asiat niinkuin ne ovat. Kuten tämä marraskuinen kuva. Se on ruma! Tarviiko sitä kaunistella. miksi maailmasta pitää luoda parempi ja kauniimpi kuin se on? Yritän katsoa sioita myös rohkeasti sellaisina kuin ne ovat. Ei sellaisina kuin haluan nähdä.

Olen etsijä ja etsijän tie ei ole helppo. Olen kuitenkin kokenut valtavaa helpotusta, että saan tuntea niinkuin tunnen. Saan kokea ahdistusta, ilottomuutta ja rumuutta. Se kuuluu tähän kuviteltuun maailmaan! Mikä valtava helpotus. Marraskuu on edelleen ruma, mutta jokin toivonkipinä valaisee mieltäni.

Tule mukaan ystävä tälle matkalleni, keskustele kanssani ja vaihda ajatuksia. Tämä tie on yksinäinen. Tarvitsemme toisiamme. Emme tarvitse toisiamme tehdäksemme maailmasta paremman ja kauniimman. Tarvitsemme toisamme pysyäksemme pystyssä tällä matkalla ja löytääksemme Itsemme.

Kirjoitan omia ajatuksiani, tunteitani ja mietteitäni maailmasta, unesta ja heräämisestä. Olisi kuulla myös sinun ajatuksiasi. Jos olet jo mennyt tästä läpi, kerro mitä mieltä olet.